En aquesta taula he
registrat tots els dies que vam fer amb aquest alumnes que vam detectar i
valorar conjuntament amb les tutores les dificultats que presentan dia a dia a
l’hora de llegir.
|
Alumne 1
DIES (11, 13, 20, 25
de març)
(1, 10, 22, 24, 29 de
abril)
(14, 15, 16 i 19 de
maig)
|
Objectiu:
Observar i
explorar les seves activitats comunicatives en difetents llenguatges i formes
d’expressions.
(M es una nena Rusa, que fa sis mesos que
arribat a Catalunya)
Per tant
es una nena que avançat molt ràpid.
|
Metodologia
emprada: aprenentatge significatiu, interacció, dinàmica.
Sempre a
través del joc, vam utilitzar al joc del LELO. Per tal de valorar les rimes,
segmentacions, aïllar els fonemes, repeticions de paraules.
|
Continguts:
Pas a pas,
son nens que encara no estan acostumats autogestionar-se, no son prou autonoms,
els i costa respondre a les instruccions.
Hem
utilitzat estrategies com el modelat, encadenaments, autoinstruccions,
buscant intercanvi comunicatiu de relacions, intercanvi social també en
parelles.
|
Avaluació:
Escales
d’observació, entrevistes amb les tutores i mestres, producció de l’alumne.
|
|
Alumne 2
Dies (12, 18, 19, 20,
25, 26, 27 de març)
(1, 2, 3, 8, 9, 10, 22,
23, 24, 29 i 30 d’abril)
21, 23 i 27 de maig)
amb les proves de lectura
|
Objectiu:
Valorar
els processos perceptius, d’accés al lèxic, sintàctics, semàntics, memoria
operativa o de treball.
Desenvolupament
perceptiu: visual i auditiu.
|
Metodologia
emprada: es va passar la prova AEI, en la que es valorava tots aquest
aspectes per tal de descartar que no fos maduratiu o un retràs.
Els
resultats van ser normals, però es decideix seguint treballar amb ella les
grafies, rimes, segmentació.
|
Continguts:
Aspectes
sensorials
Preferència
lateral.
To,
postura, equilibri, coordinació motora. ( aquesta part la realitza la mestra
a l’àrea de psicomotricitat)
Atenció.
|
Avaluació:
Escales
d’observació, entrevistes amb les tutores i mestres, producció de l’alumne
|
|
Alumne 3
Dies: 12, 14, 17, 24, 26, 31 de març)
)1, 2, 3, 4, 7, 9, 11, 23, 24, 25 , 30d’abril)
5, 7 i 8 de maig)
|
Objectiu:
Valorar al nivell del llenguatge.
Comunicació i representació.
Decodificació grafema-morfema
|
Metodologia emprada:
Metodologia emprada: es va passar la prova
AEI, en la que es valorava tots aquest aspectes per tal de descartar que no
fos maduratiu o un retràs.
Els resultats van ser normals, però es
decideix seguint treballar amb ella les grafies, rimes, segmentació
|
Continguts:
Treballar la lectura de paraules
desconegudes.
Llegir paraules que tenen la mateixa arrel.
Reconeixement d’un fonema.
Lectura de fonemas.
Rimas.
Aliteracions
Aspectes sensorials
Preferencia lateral.
Atenció.
|
Avaluació:
Escales d’observació, entrevistes amb les
tutores i mestres, producció de l’alumne
Registre d’errors fets.
|
|
Alumne 4
Dies:
12, 14, 17, 19, 24, 26, 31 de març.
2, 4, 7, 9, 11, 23, 25, 30 d’abril.
5, 9, 12, 13, de maig.
|
Objectiu:
Valorar al nivell del llenguatge.
Comunicació i representació.
Decodificació grafema-morfema
Valorar la comprenssio lectora.
|
Metodologia emprada:
Metodologia emprada: es va passar la prova
AEI, en la que es valorava tots aquest aspectes per tal de descartar que no
fos maduratiu o un retràs.
Els resultats van ser normals, però es
decideix seguint treballar amb ella les grafies, rimes, segmentació
|
Continguts:
Lectura de paraules directes, trabades i
inverses, lectura de psuedoparaules, de un grup de paraules assenyalar la que
es diferent.
Separar les paraules amb lletres. Separar
les frases en paraules.
Lectura en veu alta.
|
Avaluació:
Escales d’observació, entrevistes amb les
tutores i mestres, producció de l’alumne.
Registre d’errors fets.
|
|
Alumne 5
Dies:
11, 13, 18, 20, 25, 27, de març.
1, 8, 10, 22, 24, 29, 14 d’abril.
14, 15, 16 i 19 de maig.
|
Objectiu:
Valorar al nivell del llenguatge.
Comunicació i representació.
Decodificació grafema-morfema
|
Metodologia emprada:
Metodologia emprada: es va passar la prova
AEI, en la que es valorava tots aquest aspectes per tal de descartar que no
fos maduratiu o un retràs.
Els resultats van ser normals, però es
decideix seguint treballar amb ella les grafies, rimes, segmentació
través del
joc, vam utilitzar al joc del LELO. Per tal de valorar les rimes,
segmentacions, aïllar els fonemes, repeticions de paraules.
|
Continguts:
Unir lletres, aprendre a separar i a unir,
pluja de lletres, creant paraules, treballar fonemas, augmentar el
vocabulari, visualitzant imatges.
El joc del veo-veo.
|
Avaluació:
Escales d’observació, entrevistes amb les
tutores i mestres, producció de l’alumne.
Registre d’errors fets.
|
|
Alumne 6
Dies
Dies (12, 18, 19, 20,
25, 26, 27 de març)
(1, 2, 3, 8, 9, 10,
22, 23, 24, 29 i 30 d’abril)
21, 23 i 27 de maig)
amb les proves de lectura
|
Objectiu:
Valorar al nivell del llenguatge.
Comunicació i representació.
Decodificació grafema-morfema
|
Metodologia emprada:
Metodologia emprada: es va passar la prova
AEI, en la que es valorava tots aquest aspectes per tal de descartar que no
fos maduratiu o un retràs.
Els resultats van ser normals, però es
decideix seguint treballar amb ella les grafies, rimes, segmentació
través del
joc, vam utilitzar al joc del LELO. Per tal de valorar les rimes,
segmentacions, aïllar els fonemes, repeticions de paraules.
|
Continguts:
Lectura de paraules directes, trabades i
inverses, lectura de psuedoparaules, de un grup de paraules assenyalar la que
es diferent.
Separar les paraules amb lletres. Separar
les frases en paraules.
Lectura en veu alta.
|
Avaluació:
Escales d’observació, entrevistes amb les
tutores i mestres, producció de l’alumne.
Registre d’errors fets.
|
|
Alumne 7
Dies:
Dies (12, 18, 19, 20,
25, 26, 27 de març)
(1, 2, 3, 8, 9, 10,
22, 23, 24, 29 i 30 d’abril)
21, 23 i 27 de maig)
amb les proves de lectura
|
Objectiu:
Valorar al nivell del llenguatge.
Comunicació i representació.
Decodificació grafema-morfema
|
Metodologia emprada:
Metodologia emprada: es va passar la prova
AEI, en la que es valorava tots aquest aspectes per tal de descartar que no
fos maduratiu o un retràs.
Els resultats van ser normals, però es
decideix seguint treballar amb ella les grafies, rimes, segmentació
través del
joc, vam utilitzar al joc del LELO. Per tal de valorar les rimes,
segmentacions, aïllar els fonemes, repeticions de paraules.
|
Continguts:
Lectura de paraules directes, trabades i
inverses, lectura de psuedoparaules, de un grup de paraules assenyalar la que
es diferent.
Separar les paraules amb lletres. Separar
les frases en paraules.
Lectura en veu alta.
|
Avaluació:
Escales d’observació, entrevistes amb les
tutores i mestres, producció de l’alumne.
Registre d’errors fets.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario